Veebiseminarid

Mis on veebiseminar?

Veebiseminar on reaalajas toimuv sündmus – nagu koolitus või ettekanne – millest igaühel on võimalik saada osa töökohalt või kodust lahkumata.

Veebiseminaril saad turvaliselt näha, kuulda ja osaleda vestluses kõigi osalejatega. Lisaks saad vajadusel järelvaadata veebiseminari just endale sobival ajal ja kohas.

Ühesõnaga pole rohkem vaja kui arvutit, kõrvaklappe või kõlareid, tunnike aega ning tahet ning palju põnevat infot tuleb Sulle otse koju kätte! 

Teisipäeval, 22. novembril kella 16.00-17.00 toimub veebiseminar „Digitaalse õppevara loomise põhimõtted“. Tallinna Ülikooli E-õppe keskuse haridustehnoloog Veronika Rogalevitš tutvustab õpetajatele digitaalsete õppematerjalide loomise põhimõtteid ning materjali „Digitaalsete õppematerjalide loomise juhend“, mille üheks autoriks ta ise on.
Registreerumine: http://koolitus.hitsa.ee/training/813 

Neljapäeval, 24. novembril kella 18.00-19.00 toimub veebiseminar „Vanast uus“, kuhu Koolielu algõpetuse ainemoderaatorid Tiia Salm Jäneda Koolist ja Tuuli Koitjärv Vanalinna Hariduskolleegiumist ootavad neid huvilisi, kes tahaksid oma vanu häid õppematerjale uuendada.
Registreerumine: http://koolitus.hitsa.ee/training/866 

Esmaspäeval, 28. novembril kella 19.00-20.00 toimub veebiseminar „Õpetajate ja haridustehnoloogide lemmiktöövahendid“, mille viib läbi HITSA ja Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloog Ingrid Maadvere.
Registreerumine: http://koolitus.hitsa.ee/training/867 

Info veebiseminaride ja veebiseminaride toimumise keskkonna Adobe Connect kohta leiab siit. Toimunud veebiseminaride salvestused leiab arhiivist.

LearningApps

http://learningapps.org/

Palju võimalusi pakkuv interaktiivne keskkond lõbusate mängude ja testide loomiseks. Sinna on kogutud ja süstematiseeritud õpetajate poolt loodud õpiäpid, mida on kerge tunnis kasutada.

Keskkond on mitmekeelne (18 keelt, k.a eesti keel). Keskkonnas on võimalik toimetada nii sisse logituna kui logimata.

LearningApps keskonnas tehtud interaktiivseid harjutusi on võimalik kasutada mistahes aines ja vanuserühmas. Kasutada saab kõiki olemasolevaid harjutusi, vajadusel neid muutes. Samas saab ka ise luua uusi harjutusi.  Kõiki harjutusi on võimalik jagada ja vistutada.

Harjutused sobituvad paljudele erinevatele platvormidele. Võimalik äppe jagada ka QR-koodi abil.
Kui on soov töötada keskkonnas koos õpilastega, siis saab kasutada klasside moodustamise võimalust – luua ja hallata õpilaste kontosid.

Valida on väga palju erinevat tüüpi harjutuste vahel. Olemas on harjutused, kus õppija saab teha valikuid (nt miljonimäng, valikvastused, sõnasegadik), sobitada, jaotada, järjestada (nt pusle, kaardil märkimised, grupeerimised, memoriin) või ise kirjutada (nt ristsõna, poomismäng, lünktekst). Samuti on võimalik luua ja kasutada mitme vastajaga harjutusi (nt miljonimäng valikvastustega, võiduajamine).

Vahenditest pakub LeaningApps hääletamist, kalendrit, märkmete lisamist helidele/videotele, märkmikku, mõistekaarti, veebitahvlit, jututuba, ühiskirjutamise võimalust.
Keskkonna juhendid ja tutvustused Koolielu portaalis
http://koolielu.ee/tools/read/149438

Padlet

Padlet on veebipõhine keskkond, mis võimaldab luua ja kasutada nn virutaalset seina või tahvlit. Virtuaalse tahvli all on mõeldud seda, et õpilased saavad postitada loodud seinale/tahvlile  vastuseid, arvamusi, ideid, küsimusi.

Padlet on mugav vahend, kui on vaja teha rühmatööd või näiteks saada vahetut tagasisidet (nt küsimused, mõtted, ettepanekud).

Padlet asub aadressil

Keskkonda saab sisse logida nii:

  • Google kontoga (Gmaili kasutajanimi ja parool)
  • Facebooki kontoga
  • või saab ka luua eraldi kasutajanime ja parooli ning nendega sisse logida.

Padleti seinale/tahlile saab üles laadida faile arvutist või lisada neid URL abil internetist või ka lihtsalt teksti kujul infot lisada.

On võimalik seina jagada ja vistutada kolmandatesse keskkondadesse.

Näidisena üks minu poolt European Schoolnet Academy Introducing Technology-Enhanced Teaching kursuse raames loodud Padlet:

QR koodid – mis need on ja mida nendega teha saab?

QR kood on põhimõtteliselt kahemõõtmeline “vöötkood” ehk kindla standardiga mustvalge kujutis, mille sisse saab ära peita infot. QR koodi oskavad lugeda paljud seadmed, igapäevaselt kasutuses olevatest kindlasti nutitelefonid ja tahvelarvutid.

Ingrid Maadvere on aastal 2013 välja selgitanud:

Tõsi, mõned vahendid on vahepeal välja surnud, aga ülevaate saab sellegipoolest päris hea.

Infot QR-koodide loomise ja lugemise vahendite kohta pakub ka Koolielu portaal: http://koolielu.ee/info/readnews/224851/uued-toovahendid-koolielus-qr-koodi-kasutamine

Kuidas QR-koode koolis kasutada?

  1. QR-koodi jaht – tegu mänguga, kus on ära peidetud QR-koodid ülesannetega. Koodist võib välja tulla ka see, kus on järgmine kood.
  2. Info kogumine – hääletuse korraldamine või veebitesti juurde suunamine
  3. Info jagamine või lisainfo pakkumine õppematerjalide juurde – QR kood võib viia kodukorra, klassi reeglite, tunniplaani vms juurde, aga võib viidata ka YouTube videole, helilõigule või Vikipeedia artiklile mõnele õppematerjalile lisaks.
  4. Kooli virtuaaltuuri loomine. Kooli olulisematesse kohtadess on kleebitud QR-koodid, kust saab lugeda lisainformatsiooni.
  5. Tavalisest infotahvlist IKT tahvli loomine. Lisage QR-koodi abil pilte, videoid, tekste jne.

Thinglink

Thinglink’i abil saab muuta mis tahes staatilise kujutise interaktiivseks multimeediapildiks Thinglink Video võimaldab veebivideotele lisada viiteid, märkmeid, selgitusi ja fotosid.

ThingLink töötab kõigi kaasaegsete veebilehitsejate, samuti iPad’i, iPhone’i ja Android seadmetega.

ThingLink for Education võimaldab õpetajal lisaks luua ja hallata klassi ja kutsu õpilasi ilma e-posti aadressideta.

Eestikeelne kasutusjuhend

Näide Eesti omaaegsest haridustegelasest Peeter Põllust (kes oli muuseas sündinud Puru külas Jõhvi lähedal).

Näide Thinglink Videoga loodust:

 

Ajatelg HSTRYga

HSTRY on suurepärane multimeedia ajatelje loomise vahend. On kaks omadust, mille poolest HSTRY eristub massist. Esiteks, õpetaja saab luua online klassi, kus on võimalik näha kõiki oma õpilaste ajatelgi. Teiseks, õpetaja saab lisada ajateljele, mida ta jagab oma õpilastega küsimusi. Võite isegi lisada vastused oma küsimustele.
Minu esimene ajatelg.